Termenii si conditiile generale se vor aplica tuturor vanzarilor Autowag Trade SRL prin intermediul magazinului virtual www.autowag.ro catre Cumparator si pot fi modificate numai cu acordul expres scris al ambelor parti.
Prin lansarea unei comenzi electronice sau telefonice pe site-ul anterior mentionat, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile.
Comanda presupune intrunirea urmatoarelor elemente:
Comanda si conditiile sale specifice
Specificatiile comenzii (cu date tehnice, de livrare si de facturare)
Termeni si conditii
Garantii
Comanda neconfirmata de Vanzator nu reprezinta Contract.
Contractul intra in vigoare la confirmarea Comenzii de catre Vanzator. Confirmarea se face telefonic. Termenii si conditiile generale de vanzare vor sta la baza Contractului incheiat, in completarea acestora fiind Certificatul de Garantie.
Informatiile prezentate pe site-ul vanzatorului, au caracter informativ si pot fi modificate de catre Vanzator, fara o notificare prealabila.
Preturile afisate sunt valabile in limita stocului disponibil.
In situatia in care Vanzatorul nu poate furniza Cumparatorului produsul comandat la pretul afisat pe site-ul www.autowag.ro la data lansarii comenzii, Contractul se considera incheiat la data acceptarii de catre Cumparator a pretului propus de catre Vanzator prin confirmarea Comenzii.
Contractul incheiat intre Vanzator si cumparator este stocat de catre Vanzator si este accesibil Cumparatorului.
Cumparatorul intelege sa nu faca publica nici una dintre informarile primite de la Vanzator.
De asemenea, numele site-ului precum si insemnele grafice sunt marci inregistrate in proprietatea Autowag Trade SRL si nu pot fi preluate, copiate sau folosite, fara acordul scris al proprietarului.
Termenul de livrare variaza in functie de disponibilitatea produsului/produselor in stocul Vanzatorului dar nu poate fi mai mare de 30 de zile de la data incheierii Contractului.
In cazul in care nu pot fi respectate termenele de livrare, Vanzatorul va anunta Cumparatorul despre termenul estimat de finalizare a livrarii.
In cazul in care Vanzatorul primeste informatii eronate legate de facturarea sau livrarea produselor, se va stabili un nou termen de onorare a comenzii, acesta incadrandu-se in termen de 3-5 zile lucratoare.
Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in Comanda. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru produsele livrate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.
6.1 Livrare:
Vanzatorul se obliga sa expedieze produsele catre Cumparator prin curier rapid.
6.2 Transport:
In afara unor alte intelegeri intervenite intre Vanzator si Cumparator, Vanzatorul se descarca de riscurile si responsabilitatile asociate cu produsele in momentul predarii acestora catre Vanzatorul de curierat sau catre reprezentantul Cumparatorului.
Imaginile produselor de pe site sunt cu titlu de prezentare si nu atrag responsabilitatea Vanzatorului.
Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica/actualiza informatiile ce figureaza in prezentul site pe internet, mai ales pe cele referitoare la caracteristicile tehnice, la echipamentele modelelor prezentate si la preturi, in orice moment, fara preaviz, tinand cont de trasatura interactiva a site-ului, fara ca modificarile sa presupuna responsabilitatea Vanzatorului, a membrilor retelei sale sau a angajatilor sai.
Vanzatorul este la dispozitia Cumparatorului pentru orice informatie, in special referitoare la tarife, la disponibilitatea modelelor prezentate, precum si la cele mai recente evolutii ale acestora.
Toate produsele comercializate de catre site-ul www.autowag.ro, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor.
Produsele sunt noi, in ambalajele originale sau resigilate si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte. Lipsa certificatului de garantie al produsului trebuie semnalata in maxim 48 ore de la receptia marfii pe adresa contact@autowag.ro. Orice sesizareulterioara nu va fi luata in considerare.
Cumparatorul poate refuza marfa livrata daca sunt semne vizibile de deteriorare. La primirea coletului Cumparatorul este obligat sa receptioneze cu atentie piesele primite ! Eventualele sesizari legate de lipsa unor repere sau de avarierea lor pe durata transportului trebuie reclamate de catre Cumparator agentului de la firma de curierat chiar la primirea coletului, prin incheierea unui proces verbal de constatare cu reprezentantul firmei de curierat. Sesizarile ulterioare referitoare la viciile aparente vor fi extrem de greu de solutionat, deoarece fara acest proces verbal nu se poate distinge intre culpa firmei de curierat sau a Clientului in manipularea podusului, nu va mai putea fi trasa la raspundere.
Garantia se acorda in conformitate cu prevederile Legii 449/2003 si O.G.21/1992 republicata cu modificarile si completarile ulterioare.Garantia se acorda la adresa punctului de lucru mentionat pe factura.
Materialele de exploatare au un termen de valabilitate de minim 24 de luni daca se respecta conditiile de transport, depozitare, pastrare si manipulare, calculate de la data fabricatiei inscrisa pe ambalaj/recipient.
Materialele de intretinere au termen de valabilitate de minim 24 de luni daca se respecta conditiile de transport, depozitare, pastrare si manipulare calculate de la data fabricatiei inscrisa pe ambalaj/recipient.
Acumulatorii auto au un termen de garantie de 24 de luni, calculate de la data cumpararii. Prin exceptie, acumulatorii pentru autovehicule tip camioane si pentru motociclete au termen de 1 an, iar acumulatorii pentru vehiculele cu destinatii speciale au termen de garantiei de 6 luni, termene calculate de la data cumpararii.
Garantia se acorda pentru lipsa de conformitate sau vicii ascunse.
Pentru orice lipsa de conformitate in perioada de garantie si/sau viciu ascuns aparut in timpul duratei medii de utilizare a produsului sau materialului, Autowag Trade SRL se angajeaza fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa repare sau sa inlocuiasca produsul cumparat sau sa restituie pretul platit de consumator.
Daca produsul nu este in stare de functionare asa cum s-a garantat, remediile vor consta in aceasta ordine : in repararea, inlocuirea produsului sau daca acest lucru nu va fi posibil, restituirea pretului de cumparare, in niciun caz Autowag Trade SRL si distribuitorii sau dealerii autorizati nu vor fi supusi platirii oricaror daune ce depasesc pretul de cumparare al produsului.
Produsele defecte in perioada de garantie trebuie sa fie returnate insotite de urmatoarele documente:
Copie factura/bon fiscal de cumparare a produsului/materialului emis de vanzator;
Certificatul de garantie al produsului/materialului, in original, completat corespunzator, semnat de vanzator si consumator;
Copie dupa certificatul de inmatriculare sau cartea de identificare a autovehiculului al carui produs sau material fac obiectul garantiei;
Copie care atesta valabilitatea ITP-ului;
Dovada montarii pieselor intr-un service autorizat R.A.R.(deviz de montaj), pentru tipul de operatiune/lucrare, precum si documentele fiscale aferente emise de unitatea de service auto;
Nota de constatare a lipsei de conformitate sau a viciului ascuns a produsului/materialului emisa de unitatea service auto.
Garantia acordata nu afecteaza drepturile consumatorilor.
Drepturile legitime ale consumatorilor sunt prevazute in cap.III art.9-14 din Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, Ordonanta nr.21 /1992(R2) privind protectia consumatorilor, Legea 296/2004 privind Codul Consumului.
Modalitatile de asigurare a garantiei, intretinere, reparare, inlocuire:
In cazul lipsei conformitatii sau in cazul viciilor ascunse constatate/aparute in perioada de garantie/valabilitate a produsului sau materialului, consumatorul poate solicita repararea sau daca acest lucru nu este posibil poate solicita inlocuirea acestuia.
Perioada de garantiei se prelungeste cu timpul scurs de la data predarii produsului/materialului la vanzator sau unitatea service auto, pana la data repararii. Produsele sau subsansamblele inlocuite vor beneficia de o noua perioada de garantie.
Cererea de acordare a garantiei va fi adresata catre Autowag Trade SRL si va fi depusa la adresa punctului de lucru mentionat pe factura, de la care a cumparat produsul sau materialul mentionat in documentele de achizitie insotite de inscrisurile prevazute la lite.a) – f).
Orice reclamatie care face obiectul garantiei va fi solutionata in termen de 15 zile calendaristice de la data predarii produsului la vanzator conform art 13 alin(2) din OG21/1992(r2). In cazul in care solicitarea de garantie este intemeiata, produsele si materialele vechi, care au fost inlocuite in perioada de garantie, devin proprietatea Autowag Trade SRL si vor fi predate de consumator vanzatorului.
Situatii care exonereaza Autowag Trade SRL de raspunderea privind garantia sau care conduc la iesirea din garantie a produsului/materialului:
1. Consumatorul nu solicita garantia in termenul mentionat in prezentul certificat, sau nu depune vreunul din documentele prevazute la lit.a-f;
2. Produsul sau materialul a fost utilizat in alte scopuri sau pe alte vehicule decat cele indicate de producator;
3. Produsele prezinta o uzura normala datorita functionarii;
4. Produsele/materialele nu au fost montate/instalate/reglate/verificate intr-o unitate de service auto autorizata R.A.R., ori de catre producatorul autovehiculului, ori aceste operatiuni au fost executate fara scule ori dispozitive adecvate, fara respectarea tehnologiei de lucru stabilita de constructorul vehiculului sau a fabricantului produsului;
5. Produsul a fost montat incorect sau impreuna cu alte piese conexe uzate, neconforme cu specificatiile producatorului, defecte sau modificate;
6. Produsul prezinta urme de lovituri, socuri mecanice, zgarieturi, rupturi, fisuri, indoituri, deformari care ii sunt imputabile, sau a suferit actiunea unor factori externi;
7. Autovehiculul pe care a fost montat produsul a fost exploatat in conditii necorespunzatoare: porniri cu robot sau tractare, depasirea greutatii maxime admise, competitii sportive, raliuri etc. ori au fost modificate instalatiile si sistemele acestuia;
8. Instalarea neautorizata pe vehicul de echipamente/accesorii altele decat cele din echiparea din fabrica, care ar putea afecta functionalitatea produsului;
9. Demontarea in parti componente sau subansamble a produselor, ori deteriorarea sigiliilor aplicate de producator, acolo unde este cazul;
10.Exploatarea necorespunzatoare a vehiculului prin: neefectuarea rodajelor, a turatiei maxime admise, depasirea parametrilor de lucru ale sistemelor,supraincarcarilor;
11.Alte situatii in care se exclude sau se pierd garantiile:
- depozitarea incorecta: deformare prin incidente de indoire, presare sau lovire, apropierea de surse de caldura, contact cu produse chimice agresive, expunerea indelungata la actiunea factorilor atmosferici;
- alegerea si montarea incorecta a pieselor, nerespectarea pozitiei de montaj, sau ultilizarea piesei in alt scop decat cel oferit de producator;
- piesa nu a fost identificata corect din cauza prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau nu a fost comparata de acesta la montaj cu piesa de inlocuit.
Dreptul de retragere al Cumparatorului (doar pentru persoane fizice)
Potrivit OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile.
Cumparatorul (consumatorul) poate returna DOAR marfa FARA URME DE MONTAJ.
NU SE PRIMESC LA RETUR: PIESELE CU AMBALAJUL DETERIORAT, RUPT, INCOMPLET, MURDAR, LIPIT CU BANDA ADEZIVA SAU MODIFICAT SUB ORICE FORMA, PIESELE MURDARE, INCOMPLETE, CU URME DE MONTAJ, VOPSITE, RUPTE, SUDATE, ETC.
Perioada de retragere expiră după 14 zile de la ziua în care Cumparatorul (consumatorul) sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor.
Pentru a-si exercita dreptul de retragere Cumparatorul (consumatorul) trebuie să informeze Vanzatorul cu privire la decizia de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă la adresa: Aiud, jud. Alba, Str. Transilvaniei, bl. D3, ap. 3 sau e-mail pe adresa contact@autowag.ro. În acest scop, Cumparatorul (consumatorul) poate folosi modelul de retragere alăturat; folosirea lui nu este însă obligatorie. Pentru a respecta termenul limită de retragere este suficienta transmiterea comunicarii privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
Consecinţele retragerii
In situatia in care Cumparatorul (consumatorul) se retrage, Vanzatorul va rambursa orice sumă pe care a primit-o de la Cumparator, inclusiv costurile livrării cu excepţia costurilor suplimentare determinate de faptul că acesta, Cumparatoul, a ales altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de Vanzator, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care Vanzatorul a fost informat cu privire la decizia Cumparatorului de a se retrage din prezentul contract. Rambursarea se va face folosind aceeaşi modalitate de plată ca şi cea folosită pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care Cumparatorul si-a exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, Cumparatoului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
Vanzatorul isi rezerva dreptul de a amâna rambursarea până la data la care primeste înapoi produsele sau până la momentul la care Cumparatorul a furnizat dovada că a trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.
Cumparatorul va suporta costul direct al returnării produselor.
Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor
În cazul în care nu se respectă condiţiile de retur, Vanzatorul nu va accepta returul.
În cazul solicitării unui alt produs se va achita diferența de preț, dacă produsul este mai scump. În situația în care Cumparatorul opteaza pentru un produs mai ieftin, diferența de preț nu se va returna.
Renunțarea la cumpărare în mod repetat (cel puțin două ori) va putea fi considerată un abuz, iar Vanzatorul are dreptul să refuze o nouă livrare către acel Cumpărător sau către acea adresă.
Pentru produsele returnate care trebuie trimise prin curier la sediul nostru, vom inregistra o comanda de ridicare de la adresa cumparatorului, cu una dintre firmele de curierat cu care colaboram.
Returul se trimite fara ramburs.
Nu se accepta la retur:
Produsele cu ambalajul deteriorat, fara etichetele si inscriptionarile specifice
Produsele care nu se afla in ambalajul original
Produsele lipsite de accesoriile si componentele originale
Piesele care prezinta urme de montaj, vopsire sau sudura
Piesele "pe original", cele fabricate de producatorul automobilului sau comenzi speciale (piesele achizitionate de Vanzator la comanda Cumparatorului)
Piese originale comandate gresit de catre client : piese electrice, chei, cilindri inchidere, module programate, piesele speciale fabricate pentru autoturisme din afara spatiului european, piese de siguranta (ex.: airbaguri, centuri de siguranta ), huse si acoperiri
Produsele neinsotite de copia facturii de achizitie
Pentru piesele originale si comenzile speciale (piesele achizitionate de Vanzator la comanda Cumparatorului) Vanzatorul isi rezerva dreptul de a confirma comanda Cumparatorului numai dupa achitarea unui avans cuprins intre %-% din valoarea comenzii. Piesele originale si comenzile speciale nu fac obiectul contractului incheiat la distanta, aceste produse putand fi achizitionate doar direct de la punctele de lucru ale Vanzatorului.
Orice suma de bani datorata de Vanzator Cumparatorului persoana juridica se restituie prin virament bancar in contul indicat IN SCRIS prin e-mail de catre Cumparator, specificand contul bancar, titularul contului, numarul facturii de achizitie, codul produsului returnat si numarul de bucati, sau in baza chitantei in original eliberata de Cumparator.
Orice suma de bani datorata de Vanzator Cumparatorului persoana fizica se restituie prin virament bancar in contul indicat IN SCRIS prin e-mail de catre Cumparator, specificand contul bancar, titularul contului, numarul facturii de achizitie, codul produsului returnat si numarul de bucati sau numerar la magazinele Autowag in baza unei dispozitii de plata eliberata de catre Vanzator .
Pentru unele produse sa poate solicita piesa veche la schimb. In situatia in care Cumparatorul nu preda Vanzatorului piesa veche la schimb, pretul piesei noi cumparate poate fi mai mare. Vanzatorul va informa Cumparatorul despre orice modificare a pretului.
Toate produsele care necesita piesa veche la schimb beneficiaza de o garantie de 12 luni.
Pentru ca procesul de reconditionare sa fie in totalitate conform cu normele calitatii si compatibilitatii produsului final, este necesar ca piesele vechi sa respecte o serie de conditii:
1. Sunt acceptate doar piesele vechi OE sau OEM cu cod echivalent cu cel al producatorului, stantat sau etichetat, lizibil si usor de identificat.
2. Nu se accepta piese vechi la schimb deteriorate, crapate, sparte, murdare, cu componente lipsa sau cu urme de desurubare, coroziune si rugina. Curatarea acestora se face cu solutii degresante speciale.
3. Piesele vechi la schimb trebuie sa fie identice cu cele noi.
4. Piesele vechi se returneaza numai in ambalajul original al pieselor noi cumparate.
5. Piesele vechi la schimb se predau in momentul achizitionarii pieselor noi, sau dupa achizitionarea acestora, in urma demontajului, in cel mult 14 zile de la emiterea facturii.
6. Pentru comenzile cu piese vechi la schimb se achita o taxa de piesa veche la schimb care se returneaza ulterior clientului, numai daca piesa indeplineste toate conditiile necesare acceptarii pentru reconditionare.
7. Clientul are la dispozitie un termen de 14 zile pentru a preda piesa veche demontata, in ambalajul original al piesei noi. In urma verificarilor, daca piesa veche la schimb respecta in totalitate indicatiile pentru reconditionare, contravaloarea taxei de piesa veche la schimb se va returna in contul clientului, in termen de la 14 pana la 30 de zile. In cazul in care, piesa veche la schimb nu va fi acceptata pentru reconditionare, aceasta va fi inapoiata clientului.
8. In cazul comenzilor online, cu livrare, se achita contravaloarea piesei noi si taxa piesa veche la schimb. Dupa primirea coletului, clientul are optiunea de a trimite catre magazin piesa veche la schimb, in ambalajul original al piesei noi, in maxim 14 zile. In cazul in care piesa veche la schimb respecta toate conditiile, contravaloarea taxei, achitata anterior, va fi returnata in contul clientului, in termen de la 14 pana la 30 de zile.
Toate produsele care necesita piesa veche la schimb sunt semnalate pe site sau specificate de catre consultatii nostri, in momentul confirmarii comenzii. Valoarea piesei vechi va fi intotdeauna comunicata telefonic de catre un consultant Autowag.
Proprietatea asupra produselor va fi transferata la momentul efectuarii platii din partea Cumparatorului in locatia indicata in comanda. In cazul livrarii prin curier, acesta nu este autorizat de catre Vanzator sa permita Cumparatorului deschiderea coletelor anterior semnarii de livrare si achitarii eventualei contravalori a acestora.
Vanzatorul nu este responsabil pentru daunele pe care Cumparatorul sau oricare terta parte le poate suferi ca rezultat al indeplinirii de catre Vanzator a oricarei obligatii conform Comenzii si nici pentru daunele care rezulta din utilizarea produselor dupa livrare, in special pentru pierderea produselor.
Vanzatorul nu este responsabil pentru incompatibilitatea pieselor si a produselor comercializate cu autovehiculul Cumparatorului.
Niciuna dintre parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.
Prezentul contract este supus legii romane. Eventualele litigii aparute se vor rezolva pe cale amiabila sau, in cazul in care aceasta nu va fi posibila, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti competente de la sediul Vanzatorului.
Orice reclamatie va fi adresata Vanzatoului IN SCRIS, sub sanctiunea neluarii in considerare a reclamatiei de catre Vanzator.
Cosumatorul poate transmite Vanzatorului eventualele reclamatii,:
-prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire, la sediul societatii din Aiud, jud. Alba, Str. Transilvaniei, bl. D3, ap. 3,
- e-mail : contact@autowag.ro
Vanzatorul va raspunde in scris Cumparatorului la adresa indicata de catre acesta in cuprinsul reclamatiei, in termen de maxim 30 de zile de la data receptionarii reclamatiei.